Kérdés esetén keress bizalommal! +36-20/2209858

BLOG

Az autórádió bekötése

2020.01.23 08:00
Az autórádió bekötése

Az autórádió bekötése első ránézésre nehéz feladatnak tűnik. Azonban egy hasznos útmutató, amely lépésről lépésre elmagyarázza a rádió bekötését, megoldhatja a problémánkat. Hogyan működik az iso csatlakozó bekötése? Mire van szükségünk egy autórádió beszerelése során? A bejegyzésből kiderül!

Az autórádió bekötése

 

Az autórádió bekötése első ránézésre nehéz feladatnak tűnik. Azonban egy hasznos útmutató, amely lépésről lépésre elmagyarázza a rádió bekötését, megoldhatja a problémánkat. Hogyan működik az iso csatlakozó bekötése? Mire van szükségünk egy autórádió beszerelése során? A bejegyzésből kiderül!

 

Az autórádió beszerelése vagy cseréje sokszor átalakító csatlakozókkal valósítható meg, ezért aztán speciális eszközöket igényelhetnek. Előfordul, hogy a házilag bekötött autórádiók esetében sérülnek a műszerfal műanyag részei, rosszabb esetben a kábelek rossz összeillesztése árt az autónak. Csak annak javasolt a házi beépítés, aki biztos a dolgában. Mérjük fel a helyzetet, mennyire bonyolult eset az autórádiónk bekötése, hiszen olykor kár kockáztatni!

 

Az autórádió bekötéséhez szükséges eszközök

Az autórádió bekötésének lépései előtt nézzük meg, hogy pontosan mire is van szükségünk ahhoz, hogy végre tudjuk hajtani ezt a műveletet.

Az legfontosabb alkatrész az ISO csatlakozó, hiszen általa valósulhat meg az autórádió bekötése.

A bekötéshez kell használnunk zsugorcsövet, szigetelőszalagot, és próbalámpát. A szigetelőszalag azért fontos, hogy ne tekeredjenek össze a kábelek, mert az veszélyes lehet. A próbalámpával a kábeleket vizsgáljuk.

Az autórádió bekötése lépésről lépésre

Ha az autórádió helyén adottak a kábelek, akkor bárhonnan letölthető ISO csatlakozási ábra használatával tudjuk bekötni az autórádiót. Az ISO csatlakozóval kell ugyanis összekötni a már meglévő kábeleket, ez az autórádió bekötésének a lényege.

 

Melyik ISO kábelről mit kell tudni? A sárga kábelnek állandóan pozitív 12 Voltot kell kapnia. Éppen ezért arra a kábelre kell kötnünk, amelyben akkor is van feszültség, amikor nincsen gyújtás az autónkon. Ezt a már említett próbalámpával fogjuk tudni megkeresni. Ez az a vezeték, melyre forrasztanunk kell.

 

A piros vezetéknek köszönhetően kapcsol be a rádió, amikor gyújtást kap az autó. Ez egy 12 Voltos kábel, melynek a sárgával ellentétben nem kell állandóan feszültséget kapnia. Ehhez olyan kábelt kell találnunk a próbalámpával, amely esetében akkor villan fel a 12 Volt, ha gyújtást adunk.  Erre a kábelre olvasszuk rá az ISO csatlakozó piros kábelét. Csak ügyesen!

 

A fekete kábel a test. Úgy találhatjuk meg, hogy ellenőrzéskor negatív jelzést fog adni a próbalámpa. Azonban két ilyen kábel is van. Az egyik ilyen kábel a helyzetjelölők bekapcsolásakor 12 Voltot fog mutatni. Ez a kábel lesz a test, amelyre a fekete kábelt kell kötnünk.

A narancssárga vezeték a világításért felelős, erre azt a kábelt kell kötnünk, amelynél negatívat mutat a próbalámpa, ha ki van kapcsolva a világítás.

 

Most már csak a kék kábel van hátra. Ez a kábel az antenna kapcsoló szál. A próbalámpa segítségével nézzük meg, hogy melyik vezeték 12 Voltos akkor, amikor bekapcsoljuk magát az autórádiót.

 

Ezzel a művelettel végül el is készültünk az autórádió ISO tápcsatlakozó bekötésével.

 

A munkánk ellenőrzése

Végül becsatlakoztatjuk az autórádió hátuljába az ISO csatlakozót. Majd csatlakoztatjuk az antennát az autórádióhoz. Ezután ellenőrizhetjük, hogy megfelelően működik-e a bekötött rádió, a gyújtáskulcs kikapcsolja, majd bekapcsolja a rádiót.

 

Ha a rádió nem akar bekapcsolni, akkor az állandóáram és a kapcsolóáram vezetékét meg kell cserélnünk. A testkábel felett található a kulcs utáni áram, azaz ACC, a csatlakozó sarkában található, fölötte az ACC, azaz kulcs utáni áram vezetéke van. Az állandó áram a test mellett található, két vezetékkel arrébb. Ezt a két vezetéket kell megcserélnünk. A helytelen sorrend nem okoz gondot, hiszen direkt gyártják cserélhetőre ezeket a kábeleket. Egyszerűen a rádió a gyújtás levéltele után elfelejti a már beprogramozott funkciókat. 

A következő próba során érdemes néhány állomást beállítani a rádión, majd kikapcsolni a gyújtást, és mikor ismét bekapcsoljuk, ellenőrizzük le, hogy eltárolta-e a rádió a beállításokat.

 

Ha az ellenőrzés során minden rendben volt, akkor már nincs más hátra, mint kivenni a rádiót, majd helyesen visszatenni a helyére. Érdemes ugyanis rendbe tenni a kábelköteget. Majd be kell tolni a rádiókeretet, és rögzíthetjük a műszerfalhoz.

 

Ennyi volt a feladatunk az ISO csatlakozó bekötése során. Hagyományos esetben, ha a kábelek rendelkezésre állnak a kábelek, és hagyományos ISO csatlakozásunk van. Azonban, ha nem szabványos ISO csatlakozással rendelkezünk, vagy a rádió kábelei térnek el, akkor más módon oldhatjuk meg a problémát.

Amenyiben szeretne vásárólni autórádiót itt megteheti.